Liebster Award

Standard

Liebster Award

CONSIDERATII PERSONALE

   Inainte de orice, mentionez ca aceasta este prima mea postare si probabil ultima, in care exista atat de multe cuvinte (2487!!!), fara ritm si fara rima. Invoc acest fapt ca o scuza pentru timpul rapit, mult mai mult ca de obicei. Deoarece nu am “discutat” niciodata pana acum, as dori sa folosesc prilejul acestei nominalizari, pentru cateva consideratii personale (implicit subiective), rezultate din scurta mea experienta, in spatiul virtual.

   Acest blog are o “vechime in campul muncii” de un an si doua luni. Anterior infiintarii sale, am fost prezent in blogosfera, timp de aproximativ 6 luni, prin intermediul unui cont simplu, WordPress. Decizia de a ramane in acest spatiu virtual, am luat-o datorita surprizei si satisfactiei de a descoperi aici, toate acele spirite minunate, care au disparut din lumea reala, alungate fiind, de mecanisme sociale si economice, din ce in ce mai complexe si mai solicitante. Ceea ce exista in spatiul virtual, in acest moment si ceea ce se poate previziona, ca s-ar putea acumula pe termen mediu (20-30 ani), este coplesitor. Paradoxal, societatea moderna, care prin evolutia ei tehnologizata, asediaza din ce in ce mai agresiv spiritual uman, i-a creat acestuia, in mod involuntar, un spatiu de refugiu nesperat. Eliberat de cutumele realitatii, vad evolutia sa, ca fiind exploziva. Daca printr-un anumit proces (inexistent in acest moment, dar posibil in viitor), aceasta uriasa energie creativa, care se dezvolta in blogosfera (la nivel mondial), ar putea fi organizata, sintetizata si revarsata in societate, atunci “secolul de aur” al Greciei antice, cel care a trasat directia generala de evolutie a societatii umane, pentru urmatoarele doua milenii, ar parea o simpla joaca de copii. Ma bucur ca pot sa observ din interior, “adolescenta” acestui experiment informatico-social, care in viitor ar putea furniza solutii de natura culturala, stiintifica, organizatorica, cu ajutorul carora, umanitate sa poata sa-si duca misiunea, mai departe.

BLOGUL MEU

   Gaaaaata! Am terminat cu “filozofia”! Acum as vrea sa va spun cateva cuvinte despre blogul meu. Marturisesc ca nu ma consider un “mare talent” intr-ale poeziei. Mai ales dupa ce am descoperit prin blogosfera, realizez ca postarile mele, ar putea fi calificate drept diletantism. Poezia nu este singura mea pasiune si nici macar prima (este…fotbalul, apoi fotografia, calatoriile), iar acest lucru, cred eu, se reflecta cumva in procesul de creatie. La urma urmei, poezia este o “doamna” atat de frumoasa, incat ar fi absurd sa tolereze astfel de “tradari”! “Joculdecuvinte” a aparut, in special datorita acelei reguli de bun simt, care spune, ca nu este frumos sa mergi in vizita la cineva, cu mana goala.

DESPRE NOMINALIZARE

   Scopul acestui “joc” este de a populariza blogurile “mici”. Ratiunea de existenta a blogului meu este alta si am mentionat-o mai sus. In partea de blogosfera frecventata de mine, nu prea exista interes comercial, care sa impuna colectarea neconditionata de “like”-uri. Sunt cateva bloguri, care promoveaza literatura, dar fara agresivitate comerciala organizata si din punctul meu de vedere, avem de-a face cu acte de cultura, normale si binevenite in aceasta zona a blogosferei, marginita de “litere”. Am convingerea ca toti cei care ajung cu lectura in acest punct al textului, sunt interesati de calitatea si nu de cantitatea aprecierilor. Popularitatea poate fi interesanta, ca masura a valorii “operelor” prezentate, dar numai pana la punctul in care extensia de volum, nu estompeaza zonele de afinitate si interes cultural propriu.

   Am facut aceste consideratii, pentru a justifica deturnarea de sens, pe care intentionez sa o aplic, participarii mele la acest “joc”. Motivele care m-au determinat sa particip sunt urmatoarele:

   1-consideratia pentru acest spatiu virtual, in care am patruns de buna voie, unde nu exista impuneri, dar exista unele uzante, care il mentin curat si interesant; fiind prima nominalizare de acest gen, consider ca participarea, reprezinta conformarea cu aceste uzante;

   2-consideratia pentru blogger-ul de la care am primit nominalizarea si pentru cei cu care am impartit acest spatiul virtual, din primul moment si pana in prezent;

   3-zambesc si constat ca aceasta nominalizare, imi ofera o sansa nesperata, de a posta ceva pe acest blog, neglijat in ultima perioada, datorita lipsei de timp si in special, de inspiratie. 😀

LIEBSTER AWARD

(denumirea aceasta are asa o sonoritate, ca ma tot uit in jur dupa un covor rosu; probabil “Desinente” a uitat sa mi-l trimita?!) 😀

   REGULILE :

  • multumeste persoanei care te-a nominalizat scriind link-ul catre blogul ei in postare;
  • raspunde la toate intrebarile primite;
  • nominalizeaza 11 bloggeri care au sub 500 de followers;
  • formuleaza 11 intrebari pentru cei nominalizati de tine;
  • nu poti nominaliza persoana care te-a nominalizat pe tine;
  • trimite-le nominalizatilor un link la postarea in care i-ai numit, sa se informeze cum trebuie;

   -REGULA 1 – MULTUMIRI –

   Fireste ca ii aduc calde multumiri lui „Desinente” pentru ca a pus acest blog pe lista ei de nominalizari. Am cel putin un motiv serios, sa fac asta. Mi-am propus sa postez macar o data pe luna (sa nu para „casa” pustie).  😀  Nominalizarea m-a ajutat sa scap de „ssstresss”, pentru luna august!  😀  Dincolo de glume, despre „Desi” (unul din primele bloguri pe care le-am urmarit, cand am descoperit blogosfera) pot spune ca este cea mai gratioasa „dansatoare de metafore”, pe care am intalnit-o pana acum, in zona de blogosfera pe care am frecventat-o eu.

   -REGULA 2 – RASPUNSURI –

   01-Care este autorul tau preferat?

   Sunt iubitor de poezie, dar nu m-as putea defini ca un om „de litere”. Ca dovada, autorul meu favorit nu vine din partea „artistica” a literaturii, ci din cea pragmatica. Si nu este vorba de unul, ci de doi: Alvin Toffler si John Perkins. De la ei am inteles mecanismele societatii in care traiesc. Tot ceea ce am citit prin cartile lor, am regasit in istoria recenta, sau sunt chiar evenimente in desfasurare. In acest context previziunile lor capata substanta, si imi ofera perspectiva unor raspunsuri „existentiale”. Pasiunea pentru fotbal, ma obliga sa amintesc de regretatul MARE cronicar sportiv, Ioan Chirila. Teama ca muza poeziei se va supara si ma va parasi de tot, ma determina sa amintesc de Adrian Paunescu, Nichita Stanescu si Nina Cassian.

   02-Ce simti cand scrii?

   Pai scriu asa de rar, ca am uitat ce simt!  😀  Daca imi fortez putin memoria, as putea sa spun ca atunci cand compun o poezie, sunt foarte concentrat si nu simt mare lucru despre mine sau despre ce este in jurul meu. Problemele apar dupa. In functie de stare si context, uneori mi se pare ca am scris ceva „genial”, alteori ma bufneste rasul. Din comunicarile care le-am avut pe aceasta tema, cu cativa bloggeri experimentati, am inteles ca este un sindrom des intalnit (mai ales in lirica), asa ca probabil stiti la ce ma refer.

   03-Ce spune blogul tau despre tine?

   Ca nu ma ocup suficient de el si ca sunt un iubitor de poezie. Aceste doua lucruri le pot remarca chiar si eu. Pentru alte „sentinte”, ma tem ca trebuie sa ma prezint, in fata judecatii celor care au urmarit acest blog.

  04-Ce crezi despre literatura romana contemporana?

   Cred ca trebuie sa migreze masiv si in conditii economice bine gandite (eventual cu sprijin bugetar, deoarece exista institutii care ar trebui sa fie preocupate de promovarea culturii nationale), de pe hartie, pe suport audio. In viziunea mea, competitia pe o „piata” din ce in ce mai restransa, cu literatura clasica universala (favorizata de dezvoltatea mediului informatic si de „universalizarea” limbii engleze), poate fi echilibrata partial, doar prin oferirea ei ca optiune convenabila si simultana cu alta activitate. Nu intamplator o parte semnificativa a literaturii romane contemporane s-a „mutat” la noi in blogosfera. Pentru mine acest lucru inseamna ca acolo, pe hartie, sunt probleme, dar forta creativa este „vie” si cauta „oxigenul” necesar existentei. Creativitatea umana este un fenomen natural, care se va manifesta si in cele mai ostile conditii, insa scoaterea ei din sertare, este ceva mult mai complex si mai dificil de realizat.

   05-Ce tara ti-ai dori sa vizitezi cel mai mult?

   Una in care, probabil nu voi ajunge niciodata, datorita fricii inexplicabile, de a calatori cu avionul. Este vorba despre Cuba.

   06-De ce iti este cel mai frica in viata?

   De avioane! 😀

   07-Care este cel mai mare regret al tau?

   De la varsta de 8 ani si pana la 18 ani, am practicat fotbalul de performanta. Faptul ca nu am reusit sa concretizez acei 10 ani de pregatire, intr-o cariera profesionista, reprezinta cel mai mare esec al meu si implica un regret, pe masura.

   08-Ce faci cand ai o zi proasta?

   Orice este posibil, ca sa o fac si mai proasta! 😀

   09-Cariera sau familie?

   Asta este cea mai usoara intrebare! Familie!

   10-Ce parere ai despre blogurile mondenitatilor?

   Avand atatea bloguri de valoare reala in jurul meu, este inacceptabil pentru mine, sa pierd timpul cu blogurile mondenitatilor.

   11-Ce ai schimba la blogul tau?

   Cand am decis infiintarea acestui blog, mi-am facut o strategie de abordare. Plecand de la premiza unui talent literar modest, m-am gandit sa adaug ceva interes si originalitate, prin simbioza textului cu elemente de grafica, ceva mai elaborate. La primele postari se poate observa preocuparea pentru acest aspect. Mi-am dorit sa mentin si chiar sa dezvolt continutul grafic. Din pacate consumul mare de timp, necesar pentru acest deziderat, a facut sa cobor si nu sa ridic, standardul. Acest lucru as dori sa-l pot schimba si sa revin macar la nivelul primelor postari.

   -REGULA 3 – NOMINALIZARI –

   Prin intermediul „joculdecuvinte”, urmaresc cam 40 de bloguri. Am constatat ca acesta este volumul de informatie, care-mi permite o perceptie decenta. Fiecare decizie de a urmari un anumit blog, a venit in urma constatarii, unui interes cultural, spiritual, artistic, care sa merite consumarea acestei resurse, neregenerabila, care este timpul. Cu putin efort, as putea sa nominalizez toate aceste bloguri. Exista insa un regulament si exista afinitati firesti, generate de criterii estetice proprii (subiective), de comunicare, de context.

   01 – https://adinacoltea.wordpress.com/

   02 – https://doarnicol.wordpress.com/

   03 – https://calatorru.wordpress.com/

   04 – https://soaresiluna.wordpress.com/

   05 – https://rosedeny.wordpress.com/

   06 – http://vasilecucu.com/

   Aceste bloguri pe care le urmaresc de ceva vreme, au in spatele lor, creatori de poezie pe care ii admir. Ma bucur sa constat ca exista oameni, capabili sa simta si sa se exprime poetic, la un nivel atat de elevat. Din punctul meu de vedere, sunt talentati, inspirati, cu forta creativa remarcabila si folosesc acest prilej pentru ai felicita. Inchei sectiunea de poezie a nominalizarilor, cu un zambet, transmitand celor sase urmatorul mesaj: cand va citesc pe voi, mie imi vine sa ma las! 😀

   07 – https://atdoru.wordpress.com/

   Pentru ca este cel mai harnic blogger si imi face diminetile mai frumoase, cu o multime de fotopoezii.

   08 – https://dordedoi.wordpress.com/

   Pentru pasiunea din cuvinte si de dincolo de ele.

   09 – https://viataoperadearta.wordpress.com/

   Pentru sensibilitate.

   10 – https://turistclujan.wordpress.com/

   Pentru simbioza perfecta dintre poezia imaginii si imaginea poeziei.

   11 – https://pleistocen.wordpress.com/

   Pentru originalitate. Un stil de exprimare literara „socant”, care poate sa placa sau nu, dar in nici un caz nu te poate lasa indiferent.

 

   Deoarece nu cred ca voi avea alt prilej, doresc sa mentionez cateva bloguri, pe care le urmaresc cu interes, dar din diverse motive, nu le-am inclus in „joc”.

   https://illusionsstreet.wordpress.com/

   Diana este singurul blogger „profesionist”, pe care il urmaresc. Experienta ei in domeniu, precum si studiile de specialitate „in litere”, se imbina in opinii ferme si comentarii elocvente. Pasiunea si preocuparea pentru literatura ii confera o „voce” importanta in blogging-ul „de litere”, la numai 25 de ani. Pentru mine, „illusionsstreet” este blogul cel mai „cu de toate” pe care l-am intalnit. De-a lungul timpului am gasit aici, de la „injuraturi”, pana la sublime exprimari poetice. Despre valoarea Dianei ca blogger m-am convins. Despre valoarea ei ca romancier, o voi intreba pe „Astrid”. De cand este in blogosfera, Diana a participat la multe „jocuri” de acest gen si nu cred ca mai prezinta interes pentru ea.

   https://myvirtualplayground.wordpress.com/

   Melanie, este o romanca, care acum simte „frantuzeste”, deoarece a plecat de mult, „in lumea larga”. Urmarindu-i blogul m-am lamurit ca este unul dintre romanii „din afara”, de care eu personal sunt mandru. Stiu ca Melanie nu urmareste in mod regulat, nici un blog, din lipsa de timp. In acest context, o nominalizare din partea mea, nu cred ca era potrivita.

   http://natasaalinaculea.com/

    Natasa este scriitoare. A scris doua romane. Recenziile spun ca sunt doua carti de valoare. Blogul este structurat in jurul celor doua creatii literare majore. Eu nu le-am citit, asa ca nu am opinie proprie. Din acest motiv am considerat, ca in acest caz, nu am „competenta” unei nominalizari. Ceea ce ma determina sa mentionez acest blog, este faptul ca, din cand in cand, autoarea etaleaza remarcabile calitati poetice, de mare profunzime. Nu ar fi o surpriza pentru mine, daca in viitor va aparea si un volum de poezie, nascut din spatiul ei virtual!?

   https://piratulcinefil.wordpress.com/

   Acest blog ma tine conectat cu cinematografia. Pentru asta ii multumesc autorului. Pasiunea sa necesita timp pentru vizionare si documentare. Dincolo de criza de timp, pe care care o intuiesc din postarile destul de rare, “piratulcinefil” a participat recent la un astfel de “joc”. Ionut, nu vreau sa te “stresez”, cu o alta nominalizare, dar te asigur de consideratia mea, pentru ceea ce faci!

   https://michellemaya2005.wordpress.com/

   Nu am intalnit nicaieri, postari mai elaborate decat in acest blog! Indemanarea si minutiozitatea remarcabila, transforma o joaca, intr-o arta. Si in acest caz, postarile rare pot fi un indiciu pentru lipsa de timp si implicit pentru inoportunitatea unei nominalizari.

   https://motivepentrucondei.wordpress.com/

   Un blog cu subiecte “grele” de cultura, arta si religie, pentru care am un mare respect. Avand in vedere sobrietatea tematicii abordate, presupun ca Doamna Georgeta, nu este interesata de participarea la astfel de “jocuri”.

   https://carciumadefite.wordpress.com/

   In spatele acestei titulaturi “frivole”, se afla un blogger serios, cu multa experienta de viata, cu opinii pertinente si de la care poti invata. Accesul pe site este posibil doar la cerere si mai nou postarile sunt parolate. Este clara dorinta de intimitate si eu o respect.

   Dupa cum am mentionat deja, pentru fiecare blog pe care il urmaresc am un interes si fiecare mi-a lasat o anumita impresie. Desi mi-as dori sa pot aminti toate blogurile urmarite de mine, acest lucru ar transforma aceasta postare in ceva exageraaaaat, asa ca trebuie sa ma opresc aici.

 

   -REGULA 4 – INTREBARI –

   01 – Ceea ce ofera platforma WordPress in varianta “free”, iti este suficient? Ai dori ca oferta pentru aceasta varianta, sa fie mai diversificata?

   02 – Pe o scara de la 1 la 10, pe ce treapta ai aseza interesul tau pentru blogosfera?

   03 – Care a fost cel mai placut moment pentru tine, ca blogger?

   04 – Exista pe blogul tau o postare la care tii in mod special? Care este aceea?

   05 – Daca blogosfera nu ar fi existat, crezi ca ai fi avut o prezenta similara cu cea de aici, intr-un alt mediu cultural?

   06 – Cum vezi viitorul literaturii? In forma clasica, pe support de hartie, sau migrand spre alte medii?

   07 – Crezi ca semnele diacriticele romanesti ar trebui eliminate in mod oficial, sau dimpotriva, ar trebui impuse prin lege, in scrierile publice?

   08 – Consideri ca este posibila perceptia completa, pentru o poezie care nu este scrisa in limba materna?

   09 – Preferi versul clasic, cu ritm si rima, sau versul alb?

   10 – Care este cel mai frumos oras, pe care l-ai vizitat?

   Nu pot sa ma abtin, asa ca…  😀

   11 – Ai o echipa de fotbal favorita? Care este aceea?

Despre Jocul De Cuvinte

Din cer scântei nemuritoare S-aprind pe foaia de scris, Orice cuvânt de ea cuprins E cheie-n ușa spre visare. Cu mâna la tâmplă visez, Aleea gândului rămasă-napoi, Stearsă de-al tainelor șuvoi, Trebuind drum nou să inventez. Îmi tot spun prietenii mei; Nu te juca!...Cuvintele ard, Stricând al timpurilor fard, Sub care sunt urme de zei! Stiu, nimic nu-i de durată, Nicicum cuvintele de fum Ce le ai în fața acum, Doar un "click" și pier îndată. Ramân doar cu visul meu Ce-ar putea fi și al tău, Căutând urme de zeu, Ne-am putea găsi, mereu.

38 de răspunsuri »

  1. Mulțumesc pentru cuvintele frumoase, poate prea mari pentru mine. Nu știu cât de profesionistă sunt în domeniul ăsta, mai ales având în vedere faptul că unii asociază această sintagmă cu anumite persoane alături de care nu vreau să fiu menționată! Sunt doar un om care trăiește prin / pentru litere 😀 Tot ce fac în domeniul scrisului, fie că e pe blogul meu sau în altă parte, e făcut din pasiune! Și te înșeli: niciodată nu o să refuz o provocare, mai ales că ai pus niște întrebări atât de bune!

    • Suntem in lumea viruala. Nu am identitate, impuneri sau interese pentru a spune altceva decat ce observ si ce gandesc. Iti multumesc ca ai avut rabdarea sa citesti tot articolul. Promit sa nu se mai repete! Nu m-am gandit nici o clipa ca ar mai putea prezenta interes pentru tine, un astfel de „joc”, incat sa „consumi” o postare, pentru asta. Raspunsul tau la cateva din intrebarile respective, ar fi foarte interesant pentru mine. Dintre toti cei mentionati, probabil ca tu esti cea mai „calificata” pentru raspunsul la intrebarile respective. As fi bucuros daca as afla puncul tau de vedere, sub orice forma consideri tu. Imi este suficient si un simplu mesaj.

      • Oh, dar mie îmi place să citesc și astfel de articole 🙂 Tocmai de aceea o să răspund „public” la unele întrebări – mulți ar avea de învăța 🙂

      • Ma bucur mult si iti multumesc pentru asta! La tine pe blog vin mai multi oameni „de litere” si este posibil sa apara si alte opinii. Am emotii! Abia astept!

  2. Multumesc frumos pentru nominalizare si pentru incadrarea cumva in acea sectiune. Mesajul a fost ..primit, dar rugamintea mea ar fi sa totusi sa nu… simti asa. Insist. 🙂 De multe ori am exact aceeasi senzatie in momentul in care citesc articole extraordinare si sunt extrem de incantata de frumusetea, maiestria sau inspiratia de dincolo de cuvinte, ..daaar incerc mereu sa depasesc acel sentiment. Cum? Aducandu-mi aminte de primii mei pasi facuti nu demult, cu mult drag si cu acea dorinta de a exprima exact ceea ce simt eu ..si doar eu, asa cum pot eu ..hihi 😀

    • Nicol, pentru mine poezia inseamna arta, continut estetic si continut „tehnic”! Sunt foarte exigent cu mine insumi la aceste capitole, care din pacate sunt „alunecoase” si greu de cuantificat. Nu imi doresc sa scriu doar ce simt, ci sa fac asta in asa fel, incat sa prezinte interes pentru un eventual cititor, care nu simte ca mine si nu are starea mea. De multe ori cred ca nu reusesc acest lucru si asta ma determina sa fiu ceva mai pesimist. Dar numai in ceea ce priveste creatia poetica. In realitate am un psihic de otel, calit in nenumaratele „batalii” sportive de care am avut parte, de la o varsta frageda. Sunt constient ca nu ofer totul „Poeziei” si nici ea, nu poate fi foarte generoasa cu mine. Dar o iubesc!!! 😀

  3. Voi răspunde aici la întrebări
    01 – Oferta platformei îmi ajunge pentu moment.

    02 – Bloul îmi dă încredere, de aceea nota este 8.

    03 – Cînd datorită blogului am reînceput să creez.

    04 – Blogul este o parte din mine.

    05 – Nu pot face supoziţii.

    06 – diversitatea dă valoare timpului.

    07 – Diacriticele sunt necesare pentru înţeles.

    08 – Adevăratele sensuri, văzute de autor, se pot întâlni doar în limba maternă.

    09 – Pur şi simplu îmi dau frâu liber.

    10 – locurile sunt minunate, important este să le descoperi frumuseţea.

    11 – Frumuseţea jocului stă în artă, nu în echipe.

  4. Fiecare idee transmisa de tine construieste un fel de legatura intr-o retea a spiritului si a gandului frumos. Imi place mult deschiderea ta si mai ales consistenta celor transmise. Ai adus cuvinte dragi celor pe care ii apreciezi, ceea ce denota multa generozitate.

    Ma simt onorata pentru prezentarea facuta si ma bucur pentru instinctul de a te percepe ca pe un om aparte.
    Multa bucurie in tot ceea ce faci si satisfactii pe masura!

  5. Ma bucur tare mult ca sunt un reper pentru tine in lumea cinematografiei, inseamna ca imi indeplinesc rolul 😀 la fel pot spune ca si eu vin sa caut o poezie la tine de fiecare data cand ma apuca dorul de una 😀 dupa care ajung sa emigrez in alte parti 🙂

    01 – Ceea ce ofera platforma WordPress in varianta “free”, iti este suficient? Ai dori ca oferta pentru aceasta varianta, sa fie mai diversificata?
    Daca nu doresti sa te extinizi la o „afacere” asa cum este trendul in ultima perioada, pot spune ca e deajuns ce ofera o astfel de platforma.

    02 – Pe o scara de la 1 la 10, pe ce treapta ai aseza interesul tau pentru blogosfera?
    8

    03 – Care a fost cel mai placut moment pentru tine, ca blogger?
    Cand am fost apreciat la inceputuri de iubita ce acum imi este sotie. 🙂

    04 – Exista pe blogul tau o postare la care tii in mod special? Care este aceea?
    Pentru ca sunt mai sentimental de fel pot spune ca sunt mai multe care sunt dedicate sotiei, chiar daca nu se intelege din articole 😀

    05 – Daca blogosfera nu ar fi existat, crezi ca ai fi avut o prezenta similara cu cea de aici, intr-un alt mediu cultural?
    Da, undeva intr-o mica reuniune de „fanatici” cinefili
    06 – Cum vezi viitorul literaturii? In forma clasica, pe support de hartie, sau migrand spre alte medii?
    Pe hartie 🙂 prea clasic sa fie lasat in urma

    07 – Crezi ca semnele diacriticele romanesti ar trebui eliminate in mod oficial, sau dimpotriva, ar trebui impuse prin lege, in scrierile publice?
    Nu sunt nici pro nici contra…undeva la mijloc
    08 – Consideri ca este posibila perceptia completa, pentru o poezie care nu este scrisa in limba materna?

    09 – Preferi versul clasic, cu ritm si rima, sau versul alb?
    Prefer poezia in ce forma vine nu conteaza, o savurez asa cum se exprima ea mai bine.

    10 – Care este cel mai frumos oras, pe care l-ai vizitat?
    Wroclaw

    Nu pot sa ma abtin, asa ca… 😀

    11 – Ai o echipa de fotbal favorita? Care este aceea?
    Steaua Bucuresti parca dintotdeauna.

  6. Multumesc pentru nominalizare si pentru cuvintele frumoase, din text care au puterea de a incuraja si influenta. Pot schimba ziua cuiva, cuvintele ajung la suflet. O zi minunata!

    • Si eu va multumesc pentru ca ati avut rabdarea sa ramaneti langa blogul meu de atata timp. Faptul ca ati pus acest blog pe lista de nominalizari, ma incurajeaza sa nu renunt la a scrie poezie, deoarece aveti cultura esteticului si daca ati remarcat ceva interesant pe acest blog, atunci este un semn ca ar trebui sa continui. In masura in care gasesc timpul necesar, voi incerca sa raspund acelei nominalizari (intr-o forma mai succinta). Inainte de asta, fac „eforturi” sa postez macar o poezie, sa nu-mi pierd antrenamentul! 😀

  7. Pingback: Mulțumesc.. | doar nicole..

  8. îmi pare rău că răspund atât de târziu, dar pentru unele subiecte aştept să pot avea mai mult timp…
    mulţumesc înainte de toate pentru surpriza minunată, întregită şi amplificată de toate cuvintele tale atăt de generoase şi frumos potrivite. ba eşti un om de litere bine legate în puncte de vedere limpezi şi foarte plăcute a fi lecturate şi păstrate ca repere utile într-o lume a hoinărerilor literare.
    mă bucur mult şi îmi place ideea, cu atât mai mult cu cât e prima mea implicare într-un joc de acest fel. nu vreau să spun tot aici, să-mi rămână şi mie câteva surprize, care sper să-mi reuşească la fel de frumos ca ţie 🙂
    mulţumesc, jocule de cuvinte. mă bucur că eşti şi voi păstra mult timp această bucurie.

  9. Ufff… mulțumesc mult pentru nominalizare dar cuvintele acelea din descriere nu prea le merit. Sunt doar un picuț mai în vârstă decât alți proprietari de blog, cu toate avantajele și dezavantajele ce decurg de-aici. Și-atât.
    Cât despre faptul că acum blogul meu apare într-o formă practic necitibilă, nu nevoia de intimitate m-a determinat să parolez tot ce se putea parola pe-acolo cât ideea renunțării la a mai scrie. Cum însă nu e o decizie care să îmbrace (încă) forma ireversibilă a decisivului, am revenit asupra ideii de a-l șterge, optând pentru această formă de camuflare. Ciudat, atunci când am parolat postările, aveam 136 de follow-eri. După ce absolut fiecare text scris a devenit inaccesibil, alți 9 bloggeri au dat follow blogului. 🙂 Ceea ce mă duce cu gândul la faptul că există posibilitatea să fiu mai valoros „mort” decât „viu”. Sau, într-un caz un picuț mai fericit, să mă încadrez printre aceia care în timpul vieții au dus o existență mizerabilă, la limita subzistenței dar care s-au acoperit de lauri postum. Glumesc acum. Dar, da, pentru moment, am renunțat la scris. Voi trece însă, ori de câte ori timpul și starea sufletească mi-o vor permite-o, pe paginile blogurilor unde știu că, în mod obișnuit, găsesc lucruri din sfera care mi-e familiară.
    Încă o dată, mulțumesc. Contează mai mult decât, poate, ai intuit.

    • Am ezitat!
      Postarea mea dedicata primului „Liebster Award” se cam lungise. Ma simteam obosit mental dupa atata concentrare. Mi-am scanat memoria afectiva, gandindu-ma ce ar trebui sa aleg din acel amalgam de amintiri si senzatii, pentru o ultima mentiune despre blogurile care m-au impresionat; 7-8 candidaturi; bloguri de care am fost mai apropiat, prin comunicare in special; autori talentati, care au ceva de spus. Ce sa aleg???…Ce sa aleg??? Inchid ochii…..Navigam linistit, cu aceasta intrebare, pe marea interioara a sufletului meu, cand mi se paru’ ca observ printre valuri, ceva alb, care pluteste. Invartesc repede timona sa vad despre ce este vorba!?…O sticla de plastic, cu dop?! Valurile nu aveau nici o putere asupra ei. Eticheta plastefiata, indestructibila: „carciumadefite”!,,Hai ca e tare! Tocmai „frivolitatea” asta sa-mi iasa in cale?!… Si ce daca proprietarul are acelasi nume ca al meu?! Am „dat” o data „request access”! Acum a pus si parole! Nu e-mail, nu „Contact”! Poate scrie pentru SRI, domnul!? „Aia” stiu toate parolele! Doar pentru ca a apasat din greseala „follow”, nu car eu „petul” asta cu mine! Il arunc inapoi in mare! Dar stai, intai sa-i scot dopul, sa nu mai dau de el!,,
      Dupa ce am „scos dopul”, au iesit „aromele de amintiri”; cum am ras „cu lacrimi” la „Mare Nostrum” si la seria „Oda Omului – Dorel”, cum am notat pe memoratorul de la smartphone „Desertul Sahara este o exprimare pleonastica” si imediat dupa asta, m-am scufundat intr-o „adancitura” de text, ca nu stiam cum sa mai ies la suprafata. Mi-am amintit de dragostea pentru pamant (gradina) a omului apelor (marinarul) si in final mi-am amintit de „Vanuatu”! Situatia era clara. Am pus „dopul” la loc si „petul” va merge cu mine! Uneori amintirile placute, valoreaza mai mult decat orice!
      Se afla aici raspunsuri la cateva intrebari ne(s)puse. Le-am „imbracat” in putina „culoare”, pentru ati oferi un zambet, ca semn de multumire. Nu m-am gandit nici o clipa ca vei afla de existenta acestei postari. Faptul ca ai citit-o si ai avut o reactie asa de…..(m-a lasat fara cuvinte acum; m-as bucura sa gasim impreuna cateva cuvinte despre poezie, calatorii, FCSB…)

  10. Pingback: Sunt doar o tipă care scrie… | Illusion

  11. Și b) fiindcă blogul meu este închis, voi abuza de câțiva din kilobiții pe care WordPress-ul ți i-a pus ție la dispoziție răspunzând aici, mai ales că am mai văzut pe cineva făcând lucrul ăsta. Deci :
    1. Arhisuficient. Dar nu aș zice nu unor eventuale upgrade-uri. Tot „free”, să ne-nțelegem… 🙂
    2. 4
    3. Premiile obținute. Și nu, nu partea material/financiară a contat (de altfel, cele trei premii obținute au fost ulterior donate) ci faptul că mi-am permis luxul de a trata aceste premii ca pe un soi de recunoaștere.
    4. Multe dintre textele mele sunt, ca valoare literară, slabe spre foarte slabe. De obicei scriu în jurul unei idei și sunt atent mai mult la transmiterea ei cu acuratețe decât la „metaforă”. Poate că de aceea cele mai dragi îmi sunt încercările de încropiri lirice (că poezii nu le-aș numi 🙂 ). Le-am adunat pe toate pe o pagină a blogului, „Rime cu „Δ din „A”. Pentru cei înarmați cu suficientă condescedență față de cineva care manifestă o evidentă stângăcie în mânuirea cuvintelor, parola paginii e Poezii
    5. Cu siguranță și, cu riscul de a te surprinde, cred că ar fi fost mai bine. O altă formă de „organizare” care să fie ceva mai restrictivă cu intrușii, ar fi fost mai benefică. Prea mulți neaveniți sar gardul blogosferei pentru a vinde chiloți, covorașe de cauciuc pentru mașină sau cașcaval. Plus că ar fi mult mai în regulă ca orice gen de exprimare culturală la acest nivel (că nu vorbim aici de consacrați) să includă și componenta unui contact fizic.
    6. Viitorul literaturii ??? Sincer, nu-l văd. Nicicum. Știai, spre exemplu, că în conformitate cu programa aprobată de onor Ministerul Educației, nici în școala generală și nici la nivel de liceu, nu se mai studiază o serie întreagă de opere literare pe care eu personal le consider un soi de must-have în bagajul de cunoștințe al fiecărui om care se respectă ? Și exemplific doar cu Labiș și „Moartea căprioarei”.
    7. Scriam mai sus că pagina de pe blogul meu în care am adunat „poeziile” scrise de-a lungul acestor 3-4 de când bântui prin blogosferă se numește „Rime cu „Δ din „A” ”. Ce ar mai fi rămas din acest titlu dacă el ar fi fost lipsit de diacritice ? Deci, nu. Sub nicio formă. Prea ușor renunțăm la tradiții, la ceea ce ne definește ca neam.
    8. Știi, vorbeam cu vreo lună în urmă cu un prieten, fost coleg de facultate, care a emigrat în State în 1991. De atunci nu a mai revenit în țară niciodată fiindcă a fost crescut la orfelinat și nu are aici nicio rudă, nicio casă părintească, nicio uliță a copilăriei. Ci doar 5-6 prieteni. S-a căsătorit în State, cu o băștinașă, are copii crescuți realmente sub aripa Unchiului Sam. Și știi ce-mi spunea ? Era ceva gen : „Măi, deși am devenit aproape vorbitor nativ de „americănească” și este limba pe care o vorbesc și o aud 99,999% din timp am realizat că atunci când gândesc, gândesc în românește”.
    Sufletul, modul în care simți, nu poate fi „tradus”. Poți încerca, ca exercițiu, dar se vor pierde nuanțe. Sensuri.Și e păcat.
    9. Importantă este estetica ideei din spatele cuvintelor.
    10. Sunt fost navigator. Cel mai frumos „oraș” vizitat a fost drumul făcut cu nava pe Sena, între Bordeaux și Rouen. Glumesc. Fiecare dintre orașele prin care mi-au călcat pașii are farmecul lui. Și fiindcă au fost multe, chiar foarte multe, am realizat la un moment dat că am suferit un soi de mutație în modul în care le percepeam. Eram mai degrabă impresionat de modul în care percep oamnenii, locuitorii obișnuiți ai acelor orașe și mai puțin de arhitectura locului. Și 10.1 nu-mi plac locurile „perfecte”, „civilizate” la extrem, depersonalizate.
    11. De mic copil, Steaua. A se reține, Steaua, nu Fcsb. 🙂

  12. Desi nu m-ai NOMINALIZAT
    eu LIKE ti-am lasat
    iar ca sa nu fiu stigmatizat
    si sa intru cumva in pacat,
    raspund la ultimele doua intrebari :
    – Orasul recent vizitat care mi-a plcut cel mai mult , este ROMA ! 🙂
    – Echipa favorita de fotbal este STEAUA Bucuresti in CINCI colturi !!! 🙂 🙂 🙂
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/09/22/
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/12/08/
    O saptamana asa cum ti-o doresti
    iar de poftesti,
    poti sa treci pe la mine
    unde-i mereu cald si bine ! 🙂
    Aliosa.

      • Imi cer scuze! Doar lipsa timpului a facut sa nu raspund cu promptitudine. Dupa cum ati constatat, am vizitat blogul dumneavoastra si am decis sa raman aproape. Ma pasioneaza istoria si sunt la curent cu politica nationala si mondiala. Citesc regulat revista Lumea. Ce prezentati dumneavoastra, vor fi completari binevenite, pentru mine. Din ce am reusit sa percep pana acum, se pare ca impartasim o viziune politica asemanatoare. Fireste exista nuante si sensuri, prea subtile pentru a fi expuse intr-un simplu mesaj. Ma bucur ca mai exista oameni ca dumneavoastra, care mai cred inca, in Romania, ca stat national, unitar si independent. Din nefericire pentru mine, nu mai sunt foarte optimist in privinta acestei formulari de drept si de fapt. Daca ati reusit sa cititi integral postarea mea, probabil ati remarcat (la capitolul „scriitor favorit”), preocuparea de a intelege mecanismele societatii in care traiesc. Ceea ce am reusit sa acumulez pana acum din multimedia, cumulat cu experieta calatoriilor prin Europa, ma determina sa nu mai am mari asteptari, de la tara in care traiesc. Momentul istoric nu este favorabil pentru noi, ca stat si nici nu am avut sansa unor lideri, interesati si capabili sa faca „reglajele” diplomatice, politice, economice, pentru a redresa situatia. In acest moment, nu exista o forta politica care sa poata promova cu succes, interesul national. Recenta experienta nefericita din Greciei, cred ca inchide definitiv perspectiva statelor „nationale”, in Europa.
        In ceea ce priveste FCSB, va impartasesc total, punctul de vedere. Ca „fost” fotbalist, nu am activat nici la Steaua, nici la Dinamo si nu am afinitati pentru nici unul dintre cele doua cluburi, deci pot avea opinie obiectiva. I-am intalnit ca adversri in perioada junioratului. Am in memoria afectiva si acum, invidia pentru valoarea, conditiile de pregatire si „arbitrajele”, pe care le aveau. De-a lungul timpului ambele cluburi mi-au castigat respectul si simpatia prin performantele externe obtinute (cu un plus evident pentru Steaua), dar nu si adeziunea. Fortand sensurile, as putea formula urmatoarea concluzie finala: FCSB (actuala) in Europa = Romania (actuala) in Europa!

      • Acum trebuie sa-mi cer eu scuze pentru graba de a trage concluzii gresite vs.raspunsul la comentariul de mai sus ! 😦
        Iti multumesc pentru vizita facuta dar mai ales pentru cele spuse mai sus ! 🙂
        Asa este, eu , crescut si educat intr-o epoca
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/23/
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/08/27/
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/08/14/
        prea repede si mult hulita de unii dintre agramatii , oportunistii, duplicitarii si chiar tradatorii de NEAM si TARA care, pe LISTE de PARTID si SPONSORIZARI pe bani obtinuti din tot felul de smecherii financiare ( cumpararea de ” drepturi litigioase” , privatizari dubioase, retrocedari ilegale samd ) au AJUNS in varful piramidei sociale ,
        mai cred inca in prevederile CONSTITUTIEI ROMANIEI vs.” Romania este stat national , suveran si independent,unitar si indivizibil ” ( titlul I,art.1,alin.1 )
        Chiar daca cei care ne conduc vremelnic TARA incalca ” Pas cu pas ” Constitutia Romaniei, EU inca mai cred in EA ! 🙂
        Cat priveste CONCLUZIA din finalul comentariului Domniei Tale,
        cu mare durere in suflet, trebuie sa recunosc ca SUNT de ACORD cu ea ! 😦
        Ma bucur ca ” ne-am cunoscut virtual ” si sper sa dialogam in continuare ! 🙂
        O seara asa cum ti-o doresti ! 🙂
        Aliosa.

      • Am citit versurile. Avem de-a face, in mod clar, cu un pamflet. Domnul Vadim Tudor, a fost, este si va ramane un militant nationalist. Din pacate face parte dintr-o „echipa”, din ce in ce mai putin numeroasa, intr-o societate „corporatista”, proiectata sa stearga identitati. Am remarcat comentariile de la acea postare, care majoritatea sunt ostile. Despre veridicitatea continutului politic, cuprins in versuri, am convingerea ca istoria ii va da o certificare relativ rapida, dincolo de orice apreciere subiectiva. Opiniile politicianului Vadim Tudor suporta divergente de perceptie (si este normal sa fie asa), ca rezultat al simbiozei dintre partizanatul politic (interesul) si cultura politica (doctrina) a fiecaruia. Insa calitatea artistica a poetului Vadim Tudor, este de necontestat. Din punctul meu de vedere cea mai valoroasa poezie dedicata „mamei”, in literatura romana, ii apartine; „Multumesc, iubita mama”, scrisa prin ani ’80. Fireste ca nici un poet nu a „imbracat” in geniu, fiecare creatie a sa, dar el are in portofoliu un numar insemnat de poezii, de mare valoare artistica. Acest lucru este incontestabil si trebuie separat de poezia militanta politic, care are alta menire si alte criterii de apreciere.

    • Eu iti multumesc, pentru ca ai avut rabdare sa citesti acesta postare cam lunga. Am cateva curiozitati personale care s-a dezvoltat pe masura ce am urmarit blogul tau. Considerand ipoteza ca stapanesti bine limba rusa, de ce ai ales sa scrii in romana? Nu ar fi fost mai interesanta pentru tine, „piata” de literatura slavona? In mod sigur este vorba despre o „piata”, mai bine dezvoltata, din punct de vedere calitativ si cantitativ. Intre proiectele tale literare, pentru viitor, exista vreunul in limba rusa? Poti sa scrii poezie in limba rusa? Ti-ai format o idee despre literatura bulgara contemporana? Exista acolo o preocupare mai accentuata decat in Romania, pentru cultura nationala? Constientizez faptul ca fiecare din aceste curiozitati, ar putea implica raspunsuri mai ample (eventual o postare), dar pentru „cultura mea generala” este suficient un simplu „da” sau „nu”!

      • Ma bucur ca blogul meu ti-a starnit interesul. Nu vorbesc limba rusa, nu la nivel avansat. Bunicii mei si rudele mai in varsta vorbeau toti rusa, dar acest obicei s-a pierdut cand eram eu mica, din pacate. Sigur ca vreau ca romanele mele sa fie traduse in cateva limbi straine, rusa este pe lista. Cat despre bulgari si cultura nationala… bulgarii sunt nationalisti, asta este clar, dar nu neaparat in directia literaturii. Daca te intereseaza un subiect anume, il pot dezvolta intr-un articol 🙂
        O zi minunata!

      • Esti foarte amabila pentru ca imi oferi sansa unui subiect interesant (pentru mine), care sa fie dezvoltat intr-o postare. Dar in acelasi timp, ma pui intr-o incurcatura! Din ceea ce am perceput eu, urmarind blogul tau, pentru mine exista doua directii majore de interes, dar fiecare cu ramificatii inerente. Prima directie de inters este legata de creatia poetica. Si eu scriu poezie, ca si tine si fireste, am o multime de curiozitati legate de specificitatea acestui proces de creatie lirica (geneza, stare, tehnica, afinitati…). Nu vad cum ar putea fi „capturate” intr-o postare, subtilitatea si complexitatea unui astfel de subiect, asa ca trecem mai departe. A doua directie de interes, este legata Bulgaria. Pentru mine este tara pe care am vizita-o cel mai des. Zona de coasta imi este familiara, iar la Ruse (Pyce), merg uneori la cumparaturi. Pot spune ii cunosc destul de bine pe bulgari, ca popor. Din pacate exista un zid de comunicare intre noi si ei, datorat diferentei intre alfabetul latin si cel chirilic. Exceptand sportul, nu stiu nimic despre cultura, arta, literatura bulgara. In conditiile in care atentia romanilor se indreapta spre vestul Europei, exista foarte putine informatii despre viata culturala a Bulgariei. In timpul verii „invadam” teritoriul vecinilor, dar cultura lor ramane un subiect „tabu”. Esti unul dintre putinii cetateni romani, care pot avea acces la cultura lor. Fireste, este o tema imensa, dar cu interes minor (pentru ceilalti urmaritori ai blogului tau), asa ca nu este oportun sa dezvolti subiectul intr-o postare. Exista totusi un punct de interes personal (special) legat de acest subiect, pentru care as indrazni sa profit de oferta ta. Nu am citit niciodata o poezie scrisa in limba bulgara. Ti-as fi recunoscator daca ai incerca sa traduci pentru mine, doua-trei poezii reprezentative (nu musai intr-o postare). As deveni unul dintre putinii cetateni romani, cu asemenea „bagaj” cultural. 😀

Lasă un răspuns

