Elegia Refugiatului

Imagine

Elegia Refugiatului

10 răspunsuri »

  1. Elegia refugiatului este o poezie cu un subiect fierbinte care evidențiază momente importante ale acestui început de secol
    în care destine ruinate
    cu speranța unui viitor luminos
    se-ndreaptă spre o nouă alteritate.
    Toate cele bune !

    • In primul rand imi cer scuze pentru raspunsul tardiv! Va multumesc pentru ca ati acordat atentie acestei poezii triste, dar care exprima o realitate greu de acceptat in contextul acestui secol. Credeam ca exodurile si migratiile sunt doar fapte istorice. Iata ca ele au devenit o realitate cotidiana. Este trist!
      P.S. Trebuie sa va multumesc si pentru cuvantul „alteritate”! Recunosc, ca pana acum nu facea parte din „orizontul” meu lingvistic! Voi incerca sa-l folosesc intr-un vers!

  2. ” Elegia refugiatului ”
    este o adevarata capodopera
    dedicata imigrantului
    obligat sa pribegeasca
    pe meleagurile necunoscutului
    in cautarea salvarii .
    Este dureros de trista si as vrea s-o postez pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/09/16/
    daca mi-ai da voie ….
    Astept un DA sau un NU chiar la linkul sus postat .
    Iar daca in loc de DA sau NU ai posta-o chiar Domnia TA,
    bucuria mea ar fi TRIPLA ca salariul lui Iohannis ! 🙂
    O saptamana cat mai placuta ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    • Bineinteles Domnule Aliosa! Ar fi o mare onoare sa apara modesta si trista mea poezie, pe blogul dumneavoastra. Din pacate nu o pot trimite printr-un mesaj simplu WordPress, deoarece textul impreuna cu grafica sunt intr-un fisier tip „.jpg”. L-am trimis deja pe e-mailul blogului dumneavoastra. Folositi-l cum credeti de cuviinta.

      • Buna dimineata !
        Multumesc pentru aprobare ! 🙂
        Si pentru mine este o mare onoare
        sa postez trista dar izvorata din realitatea cruda a zilelor noastre,
        ” Elogia refugiatului ”
        si nu oriunde , ci chiar in cuprinsul articolului de fond
        ” Ajuta OMUL la necaz” de pe
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/09/16/
        Textul impreuna cu grafica vor apare la articolul respectiv cu precizarea sursei .
        O saptamana cu mai putina ploaie si mai multa bucurie ! 🙂
        Cu stima,
        Aliosa.

  3. Pingback: Ajuta OMUL la necaz , nu-i infinge BAIONETA-n spate ! | Alioşa

    • Eeeee…uite, cu asta chiar m-ai pus pe ganduri! Am recitit de cateva ori poezia sa regasesc elementele care sutin afimatia ta! Evident exista exprimarea „la pesoana I-a singular”, dar mi-am imaginat ca am „mascat-o”, prin viziunea si exprimarea directa a unui „refugiat”. Realitatea este ca poezia a fost scrisa cu mult inainte de criza refugiatilor. In varianta initiala ultima strofa arata asa : Despre cel ce-am fost / Vor ramane in urma, / Vorbe fara rost / Si un loc in turma. In ansamblu era o „imagine” prea morbida si dura, extrasa din „subteranele” malefice ale „secolului capitalist” si din dezastrul spiritual, al ultimelor decenii de neoliberalism. Nu am crezut ca aceasta poezie, merita sa vada „lumina zilei” vreodata! Dar iata ca a aparut un context (din nefericire!!!), care a creat oportunitatea! Cu usoara cosmetizare la ultima strofa, imperuna cu putina grafica, am creionat un eveniment trist pentru „civilizatia” moderna! Dincolo de „asortarea” cu evenimentul, esenta versurilor este mult mai „intima” si nu mi-am imaginat ca altcineva ar putea sa o perceapa!? In general accept ideea ca spiritul uman, poate mult mai mult de cat ne imaginam noi! Sper sa ramai alaturi de poeziile mele, pentru ca spiritul tau le innobileaza, iar pe mine ma determina sa fiu mult mai exigent cu ceea ce scriu!

Lasă un răspuns

